Sąlygos ir nuostatos
1. Sąvokos
1.1. Pirkimo pardavimo taisyklės (toliau Taisyklės) reglamentuoja Pirkėjo ir Pardavėjo teises bei pareigas, prekių įsigijimo bei apmokėjimo už jas sąlygas, prekių pristatymo ir grąžinimo tvarką, šalių atsakomybę bei kitas su prekių pirkimu – pardavimu Internetinėje parduotuvėje susijusias nuostatas.
1.2. Internetinė parduotuvė – www.balduideja.lt interneto svetainėje esanti elektroninė parduotuvė, kurioje Pirkėjas gali pirkti Pardavėjo siūlomas prekes.
1.3. Pardavėjas – UAB „Baldų idėja“ įregistruota ir veikianti pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, įmonės kodas 302487773, PVM mokėtojo kodas LT100005268517, internetinis adresas www.balduideja.lt
1.4. Pirkėjas – asmuo, atitinkantis šių Taisyklių 2.2 punkte numatytus reikalavimus ir įsigijęs prekių Internetinėje parduotuvėje.
1.5. Pirkimo pardavimo sutartis (toliau Sutartis) – tarp Pirkėjo ir Pardavėjo sudaryta prekių pirkimo pardavimo sutartis, kurią sudaro prekių užsakymo paraiška, kurią Pirkėjas pateikia Pardavėjui per Internetinę parduotuvę.
2. Bendrosios sąlygos
2.1. Remiantis šiomis Taisyklėmis Pardavėjas įsipareigoja parduoti ir pristatyti prekę Pirkėjui, o Pirkėjas įsipareigoja priimti prekę ir sumokėti už ją nustatytą pinigų sumą bei atlyginti pristatymo išlaidas, Taisyklėse numatytomis sąlygomis.
2.2. Pirkti Internetinėje parduotuvėje turi teisę klientai, kurie yra:
2.2.1. veiksnūs fiziniai asmenys, t. y. 18 metų sulaukę asmenys, kurių veiksnumas nėra apribotas teismo tvarka;
2.2.2. nepilnamečiai nuo keturiolikos iki aštuoniolikos metų, turėdami tėvų, įtėvių ar kitų įgaliotų asmenų sutikimą, išskyrus atvejus, kai šie asmenys savarankiškai disponuoja savo uždarbiu ar asmeninėmis lėšomis.
2.2.3. juridiniai asmenys;
2.2.4. visų anksčiau nurodytų asmenų įgalioti atstovai.
2.3. Prekybos veikla Internetinėje parduotuvėje yra vykdoma vykdoma tik Lietuvos Respublikos teritorijoje.
2.4. Pirkėjas, patvirtindamas Taisykles, patvirtina, kad, remiantis jis turi teisę pirkti prekes Internetinėje parduotuvėje.
2.5. Pardavėjas pasilieka teisę bet kuriuo metu pakeisti, taisyti ar papildyti Taisykles, atsižvelgdamas į teisės aktų nustatytus reikalavimus.
2.6. Sutartis tarp Pirkėjo ir Pardavėjo sudaroma, kai Pirkėjas suformavęs prekių krepšelį, nurodęs pristatymo adresą ir susipažinęs su šiomis Taisyklėmis, užsakymo patvirtinimo lange pažymi varnelę "Sutinku su pirkimo taisyklėmis", ir galioja iki visiško pareigų pagal šią sutartį įvykdymo.
3. Pirkėjo teisės
3.1. Pirkėjas turi teisę pirkti prekes Internetinėje parduotuvėje, vadovaujantis šiomis Taisyklėmis ir Lietuvos Respublikos teisės aktais.
3.2. Pirkėjas turi teisę keisti arba atsisakyti užsakymo per 3 dienas nuo avanso sumokėjimo datos.
3.3. Prekių keitimas, grąžinimas ar trūkumų šalinimas vykdomas vadovaujantis LR Ūkio ministro įsakymu Nr. 4-243 2012 m. kovo 15 d. „Dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo“.
4. Pirkėjo įsipareigojimai
4.1. Pirkėjas privalo sumokėti prekių ir papildomų paslaugų (pristatymo, užnešimo, surinkimo ir kt.) kainą ir priimti prekes šiose taisyklėse numatyta tvarka.
4.2. Jeigu pasikeičia Pirkėjo registracijos formoje pateikti duomenys, jis privalo nedelsdamas juos atnaujinti.
4.3. Perkant išsimokėtinai būtina vadovautis banko nustatytomis prekių pirkimo išsimokėtinai taisyklėmis.
4.4. Pirkėjas patvirtindamas šias Taisykles sutinka, jog jo asmens duomenys būtų tvarkomi prekių ir paslaugų pardavimo Internetinėje parduotuvėje tikslais.
4.5. Pirkėjas, naudodamasis Internetine parduotuve, įsipareigoja laikytis šių Taisyklių, kitų sąlygų, aiškiai nurodytų internetinėje parduotuvėje bei nepažeisti Lietuvos Respublikos teisės aktų.
5. Pardavėjo teisės
5.1. Jei Pirkėjas bando pakenkti Internetinės parduotuvės darbo stabilumui bei saugumui ar pažeidžia savo įsipareigojimus, Pardavėjas turi teisę nedelsiant ir be perspėjimo apriboti, sustabdyti ar nutraukti jam galimybę naudotis Internetine parduotuve.
5.2. Pardavėjas turi teisę laikinai arba neterminuotai nutraukti Internetinės parduotuvės veiklą be atskiro įspėjimo.
5.3. Pardavėjas turi teisę iš anksto nepranešęs Pirkėjui anuliuoti jo užsakymą, jeigu:
5.3.1. Pirkėjas nesumoka už prekes per 3 (tris) darbo dienas, kai moka pavedimu;
5.3.2. Pirkėjas nesumoka nustatyto dydžio avanso per 3 (tris) darbo dienas, kai moka grynaisiais pinigais ar pavedimu.
5.4. Pardavėjas dėl svarbių priežasčių negalėdamas laiku ir tinkamai įvykdyti užsakymo, pasilieka teisę keisti pristatymo sąlygas ir laiką, arba nutraukti užsakymą apie tai nedelsiant informuodamas Pirkėją ir grąžindamas avansinį apmokėjimą, jei Pirkėjas yra jį apmokėjęs.
5.5. Užsakymo atsisakymo atveju (ne dėl Pardavėjo kaltės), pardavėjas pasilieka pilną teisę negrąžinti pirkėjui avansinio apmokėjimo įmokos.
5.6. Pardavėjas turi kitas Taisyklėse ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytas teises.
6. Pardavėjo įsipareigojimai
6.1. Pardavėjas įsipareigoja sudaryti sąlygas Pirkėjui tinkamai naudotis Internetinės parduotuvės teikiamomis paslaugomis.
6.2. Pardavėjas įsipareigoja organizuoti Pirkėjo užsakytų prekių pristatymą jo nurodytu adresu 8.2. punkte nurodytomis taisyklėmis.
6.3. Pardavėjas, dėl svarbių aplinkybių negalėdamas pateikti Pirkėjui užsakytos prekės, įsipareigoja Pirkėjui pasiūlyti analogišką prekę, o Pirkėjui atsisakius priimti prekės analogą, grąžinti pirkėjo sumokėtus pinigus per 5 (penkias) darbo dienas. Šiuo atveju Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės už prekių nepatiekimą.
6.4. Pardavėjas įsipareigoja gerbti Pirkėjo privatumo teisę į jam priklausančią asmeninę informaciją, t.y. Pirkėjo nurodytus asmens duomenis tvarkyti tik Taisyklėse ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
7. Prekių kainos, apmokėjimo tvarka ir terminai
7.1. Prekių kainos Internetinėje parduotuvėje ir suformuotame užsakyme nurodomos eurais su PVM. Pardavėjas pasilieka teisę bet kada keisti prekių kainas. Galutinė užsakymo suma galioja ta, kurią Pirkėjas pirkimo metu jau apmokėjo pagal savo krepšelį arba pagal sąskaitą, siųstą elektroniniu paštu.
7.2. Apmokėjimas už prekes galimas vienu iš šių būdų:
7.2.1. iš anksto vykdomas pilnas apmokėjimas už užsakytas prekes, pavedimu į Pardavėjo sąskaitą, užsakius baldus Internetinėje parduotuvėje;
7.2.2. iš anksto vykdomas avansinis apmokėjimas (ne mažesnis nei 30%), pavedimu į Pardavėjo sąskaitą, užsakius baldus elektroniniu paštu;
7.2.3. iš anksto vykdomas avansinis apmokėjimas (ne mažesnis nei 30%) grynaisiais pinigais, vienoje iš Pardavėjo parduotuvių Klaipėdoje (Baltijos pr. 10, „Nemuno baldų centras“) arba Vilniuje (Naugarduko gt.57, „Dubingiai“);
7.2.4. apmokėjimas naudojantis lizingo bendrovių teikiama vartojimo kredito sutarčių sudarymo paslauga – tai atsiskaitymo būdas, kai Pirkėjas (fizinis asmuo) ir lizingo bendrovė sudaro sutartį dėl prekių pirkimo Pardavėjo Internetinėje parduotuvėje finansavimo.
7.3. Atliekant mokėjimą pavedimu užsakymo paskirtyje būtina nurodyti užsakymo identifikacijos numerį.
7.4. Pirkėjas įsipareigoja sumokėti pilną arba avansinę sumą per 3 (tris) darbo dienas nuo Sutarties sudarymo. Tik gavus apmokėjimą už prekes ar nustatyto dydžio avansą, pradedamas formuoti prekių siuntinys ir pradedamas skaičiuoti prekių pristatymo terminas.
8. Prekių pristatymas
8.1. Prekių pristatymas/atsiėmimas vykdomas tik Pirkėjui apmokėjus pilną sumą už prekes.
8.2. Pirkėjas, užsakydamas prekes, gali pasirinkti vieną iš šių prekės pristatymo būdų:
8.1.2. pasinaudoti Pardavėjo teikiama prekių pristatymo paslauga;
8.1.3. atsiimti prekes viename iš Pardavėjo parduotuvės sandėlių.
8.2. Pirkėjui, užsakymo metu pasirinkus prekių pristatymo paslaugą, galioja šios nuostatos:
8.2.1. prekių pristatymas vykdomas tik Lietuvos Respublikos teritorijoje;
8.2.2. Pirkėjas įsipareigoja nurodyti tikslią prekių pristatymo vietą;
8.2.3. Pardavėjo atstovas įsipareigoja su Pirkėju suderinti prekių pristatymo laiką, transportavimo ir papildomų paslaugų įkainius;
8.2.4. tiksli pristatymo kaina priklauso nuo užsakomų prekių svorio, tūrio, matmenų ir pristatymo vietos, todėl galutinė kaina bus aiški tik suformavus ir patvirtinus užsakymą;
8.2.5. transporto įmonė įsipareigoja nurodytu adresu pristatyti prekes ir užnešti į patalpą arba patalpos pirmąjį aukštą, jei patalpoje yra daugiau nei vienas aukštas. Prekės pristatomos į paruoštą vietą, būtinas tvirtas pagrindas, patogus privažiavimas, laisvas priėjimas ir kitos sąlygos nesudarančios kliūčių pristatyti prekes. Nesudarius tokių sąlygų, vežėjas prekes gali grąžinti į savo sandėlį. Tokiu atveju turi būti derinamas papildomo prekių pristatymo laikas ir sąlygos;
8.2.6. dėl papildomų paslaugų (prekės užnešimo į pasirinktą aukštą, išpakavimo, surinkimo ir kt.) ir jų įkainių iš anksto derinama su Pardavėjo atstovu;
8.2.7. prekės pristatymo metu Pirkėjas privalo kartu su transporto įmonės atstovu patikrinti siuntos būklę, prekių kiekį, kokybę ir asortimentą;
8.2.8. pastebėjęs prekės pažeidimą, prekių kiekio, kokybės, asortimento neatitikimą, Pirkėjas prekės privalo nepriimti ir tai pažymėti važtaraštyje. Pirkėjui priėmus prekes ir pasirašius važtaraštį be pastabų, laikoma, kad perduota prekė yra be defektų, prekių kiekis, kokybė, asortimentas atitinka Sutarties sąlygas;
8.2.9. tuo atveju, kai prekės pristatytos nurodytu adresu ir remiantis kitais Pirkėjo pateiktais duomenimis, Pirkėjas neturi teisės reikšti Pardavėjui pretenzijų dėl prekių pristatymo netinkamam subjektui;
8.2.10. Pirkėjas pristatymo išlaidas gali apmokėti iš anksto pavedimu arba grynaisiais pinigais prekių pristatymo metu;
8.2.11. Pirkėjas įsipareigoja padengti papildomas nenumatytas transportavimo išlaidas, susidariusias ne dėl Pardavėjo ar transporto įmonės kaltės.
8.3. Pirkėjui, nusprendus atsiimti prekes viename iš Pardavėjo parduotuvės sandėlių galioja šios nuostatos:
8.3.1. Pirkėjas gali atsiimti pats prekes nemokamai viename iš Pardavėjo parduotuvės sandėlių Klaipėdoje (Vilniaus pl. 8) arba Vilniuje (Naugarduko g.57);
8.3.2. Pirkėjas atsiėmimo vietą įsipareigoja nurodyti Sutarties sudarymo metu;
8.3.3. Pirkėjas prieš atsiimdamas prekes įsipareigoja apie tai pranešti Pardavėjo atstovui 1 (vieną) darbo dieną prieš prekių atsiėmimą;
8.3.4. prekių atsiėmimo metu Pirkėjas privalo kartu su Pardavėjo atstovu patikrinti prekių būklę, kiekį, kokybę ir asortimentą. Pirkėjui atsiėmus prekes laikoma, kad perduotos prekės yra be defektų, prekių kiekis, kokybė ir asortimentas atitinka Sutarties sąlygas. Tokiu atveju Pardavėjas yra atleidžiamas nuo atsakomybės prieš Pirkėją dėl prekių pažeidimų, jeigu tokių pažeidimų atsiradimo pagrindas nėra gamyklinis brokas bei jeigu šiuos neatitikimus galima nustatyti išorinės prekių apžiūros metu.
8.4. Užsakytas prekes būtina atsiimti ne vėliau kaip per 7 (septynias) dienas, skaičiuojamas nuo Pardavėjo patvirtinimo, kad užsakymas jau paruoštas, gavimo momento. Saugant prekes ilgiau nei 7 (septynias) dienas, imamas mokestis – 1 (vienas) euras už kekvieną saugojimo dieną.
8.5. Visais atvejais prekes atsiimantis prekes, privalo pateikti Pardavėjo atstovui pateikti Pardavėjo patvirtintą užsakymo lapą ir Pirkėjo ar jo įgaliotinio asmens dokumentą, kitaip prekės nebus perduotos.
8.6. Pardavėjas pateikia prekes Pirkėjui iš anksto su Pirkėju suderintais terminais. Pirkėjas sutinka, jog išimtiniais atvejais prekių pateikimas gali vėluoti dėl nenumatytų, nuo Pardavėjo nepriklausančių aplinkybių. Tokiu atveju Pardavėjas įsipareigoja nedelsdamas susisiekti su Pirkėju ir suderinti prekių pristatymo sąlygas.
8.7. Prekes pristačius Pirkėjo nurodytu adresu, laikoma, kad prekės pirkėjui yra perduotos. Jei planuojamą prekių pristatymo dieną prekės nepristatomos, Pirkėjas nedelsdamas, ne vėliau kaip kitą dieną, po planuotos prekių pristatymo dienos, apie tai informuoja Pardavėją. Priešingu atveju Pirkėjas praranda teisę reikšti Pardavėjui reikalavimus, susijusius su prekių nepristatymu.
8.8. Visais atvejais Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės už prekių pateikimo terminų pažeidimą, jeigu prekės Pirkėjui nėra pateikiamos arba pateikiamos ne laiku dėl Pirkėjo kaltės arba dėl nuo Pirkėjo priklausančių aplinkybių.
9. Prekių kokybės garantija
9.1. Baldams suteikiama garantija iki 24 mėnesių, priklausomai nuo įsigyto gaminio.
9.2. Tuo atveju, kai Pardavėjas tam tikroms prekių rūšims daiktų kokybės garantijos nesuteikia, galioja garantija, numatyta atitinkamų teisės aktų.
9.3. Pardavėjas teikia prekių garantinės priežiūros paslaugas tarpininkaudamas tarp Pirkėjo ir gamintojo, ar gamintojo atstovo.
9.1. Garantiniu laikotarpiu nustatytus kiekybinius ar kokybinius neatitikimus Pardavėjas įsipareigoja ištaisyti ar pakeisti kokybiškais savo sąskaita.
9.2. Garantiniu laikotarpiu nustatytus kiekybinius ar kokybinius neatitikimus Pardavėjas įsipareigoja ištaisyti ar pakeisti kokybiškais ne vėliau kaip per 45 darbo dienas.
9.3. Garantija suteikiama remiantis šiomis sąlygomis:
9.3.1. garantija taikoma prekių kokybės trūkumams, atsiradusiems dėl gamintojo kaltės;
9.3.2. garantija galioja visoms baldų sudėtinėms dalims ir komplektuojamosioms detalėms, išskyrus įmontuotoms apšvietimo lemputėms ir transformatoriams;
9.3.3. natūralus prekės susidėvėjimas ar jos savybių pasikeitimas nelaikomas prekių kokybės trūkumu;
9.3.4. natūralaus medžio tekstūros ir atspalvio nevienodumai nelaikomi prekių kokybės trūkumu;
9.3.5. natūralūs audinio arba odos dėvėjimosi pakitimai nelaikomi prekių kokybės trūkumu;
9.3.6. garantinis aptarnavimas netaikomas tais atvejais, kai prekės eksploatuojamos netinkamai arba sugadinamos dėl Pirkėjo kaltės.
9.4. Garantijos galiojimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo prekių perdavimo pirkėjui dienos.
9.5. Garantija suteikiama tik pateikus šiuos pirkimo dokumentus: PVM sąskaitą-faktūrą ir pirkimo čekį.
10. Prekių grąžinimas ir keitimas
10.1. Prekių keitimas, grąžinimas ar trūkumų šalinimas vykdomas vadovaujantis LR Ūkio ministro įsakymu Nr. 4-243 2012 m. kovo 15 d. „Dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo“.
11. Atsakomybė
11.1. Pirkėjas yra visiškai atsakingas už jo pateikiamų asmens duomenų teisingumą. Jei Pirkėjas nepateikia tikslių asmens duomenų, Pardavėjas neatsako už dėl to atsiradusius padarinius ir įgyja teisę reikalauti iš Pirkėjo patirtų tiesioginių nuostolių atlyginimo.
11.2. Pirkėjas atsako už veiksmus, atliktus naudojantis šia Internetine parduotuve.
11.3. Pardavėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės tais atvejais, kai nuostoliai kyla dėl to, jog Pirkėjas, neatsižvelgdamas į Pardavėjo rekomendacijas ir savo įsipareigojimus, nesusipažino su šiomis Taisyklėmis, nors tokia galimybė jam buvo suteikta.
11.4. Jei Pardavėjo Internetinėje parduotuvėje yra nuorodos į kitų įmonių, įstaigų, organizacijų ar asmenų tinklapius, Pardavėjas nėra atsakingas už ten esančią informaciją ar vykdomą veiklą, tų tinklapių neprižiūri, nekontroliuoja ir toms įmonėms bei asmenims neatstovauja.
11.5. Pardavėjas neatsako už patirtą žalą ir nuostolius, kurie kilo dėl Pardavėjo parduotų baldų ir kitų prekių.
11.6. Pardavėjas neatsako dėl Pirkėjo ir Pardavėjo partnerių, kurių paslaugas Pirkėjas užsako, tinkamo tarpusavio įsipareigojimų vykdymo.
12. Baigiamosios nuostatos
12.1. Šios taisyklės sudarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.
12.2. Šių taisyklių pagrindu kylantiems santykiams taikoma Lietuvos Respublikos teisė.
12.3. Visi nesutarimai, kilę dėl šių taisyklių vykdymo, sprendžiami derybų būdu. Nepavykus susitarti, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
12.4. Šios Pirkimo pardavimo taisyklės yra atnaujintos 2015 rugsėjo 15 d.